Varhaiskasvatuksen opettajien jatkuva ammatillinen oppiminen

Diskurssianalyysi varhaiskasvatuksen opettajien jatkuvasta ammatillisesta oppimisesta Suomessa

Väitöskirjatutkimus käsittelee varhaiskasvatuksen opettajien jatkuvaan ammatilliseen oppimiseen liittyviä ajatuksia. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota uutta tietoa siitä, miten jatkuva ammatillinen oppiminen rakentuu varhaiskasvatuksen opettajien puheissa. Tavoitteena on myös tunnistaa ammatillisen toimijuuden rooli jatkuvan ammatillisen oppimisen prosessissa. Tutkimus vaikuttaa varhaiskasvatustoiminnan kehittämiseen siten, että se tukee varhaiskasvatuksen opettajien ammatillista oppimista sekä toimijuutta. Tutkimus vahvistaa myös suomalaista koulutusjärjestelmää.

Tiedote tutkimuksesta>>

Tutkimuksen Tietosuojailmoitus>>

 

Lisätietoa tutkimuksesta


Yliopistonopettaja, väitöskirjatutkija Salla Paasovaara-Pösö, salla.m.paasovaara-poso (at)jyu.fi